Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Impacts of the government´s decision to intervene in fare pricing policies within passenger railway transportation. Comparison between Czech and Slovak markets.
Lofaj, Jakub ; Tomáš,, Gnap (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
The subject of the diploma´s thesis is the comparison of the particular private rail transport policies in the Czech Republic and Slovakia. There are specific, both economic and non-economic impacts of a free fare in Slovakia and slightly different policy of fare discounts in the Czech Republic, identified and consequently analyzed in the thesis. Comparative analysis between both policies is conducted right after. All the impacts are measured and evaluated in the context of particular government budgets, both national and private railway transporters and different segments of users, who are mostly affected by the movement. The analysis of these extraordinary government policies is conducted based on selected publicly available indicators and data from several different sources (official statistics, agreements, annual reports, tariffs comparison, financial statements, granted subsidies etc.).
Vývoj cen a nákladů na vybraných objektech inženýrského stavitelství
Pajerová, Ivana ; Švadlenková, Markéta (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vyhodnotit vývoje cen vybraných položek na vybraných objektech inženýrského stavitelství. Součástí porovnání je sestavení databáze vnitropodnikových cen, cen softwarového programu a dat statistického úřadu. V závěru jsou porovnány a okomentovány vybrané položky stavebních prací železničních tratí.
Optimalizace železniční dopravy odpadů
Ambrozková, Anna ; Hrabec, Dušan (oponent) ; Pavlas, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá optimalizací železniční dopravy odpadů. Teoretická část je věnována teorii grafů a optimalizaci, kde zmiňujeme například reprezentaci grafů, toky v sítích nebo lineární programování. V praktické části se pak zaměřujeme na porovnání silniční a železniční sítě, motivační příklad a aplikaci na reálných datech v celé České republice.
Analýza a řešení dopravy ve městě Znojmo
Kovaříková, Ilona ; Radimský, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na dopravní situaci v okresním městě Znojmo v Jihomoravském kraji. Práce řeší jednotlivé dopravní módy zejména silniční dopravu a cyklistickou dopravu, ale také dopravu statickou (dopravu v klidu), kdy je řešeno parkování a návrh optimalizace. V diplomové práci je také okrajově řešena železniční a autobusová veřejná doprava. První část práce je věnována stávajícímu stavu jednotlivých módů dopravy v celém katastru města Znojma, ale protože do katastrálního území Znojma spadá doprava i v extravilánu, je práce převážně zaměřena na dopravu v intravilánu. Je analyzováno dopravní zatížení dle Celostátního sčítání dopravy ŘSD a stupeň automobilizace z databází registru silničních vozidel Ministerstva dopravy. V druhé části práce řeší vybraná problematická místa ve Znojmě, návrh opatření pro zlepšení komfortu a bezpečnosti účastníků provozu. Dále je řešeno parkování, kdy bylo město rozděleno do oblastí dle funkčního využití a byly vyhledány nedostatky a následně navrženo optimální řešení.
Návrh parametrů pro znalecké posouzení konkurenčního postavení stávajících dopravců v úseku Praha – Brno
Jurčík, Petr ; Liška, Viktor (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá situací ve veřejné osobní dopravě v úseku Praha – Brno. Z technicko-ekonomického hlediska je v ní analyzován současný stav, kdy veřejná osobní doprava v úseku Praha – Brno je zajišťována železniční dopravou dotovanou Ministerstvem dopravy prostřednictvím úhrady prokazatelné ztráty a soukromou veřejnou linkovou dopravou provozovanou soukromými dopravci na své podnikatelské riziko. V kontextu stávající situace navrhuje zaměření základních parametrů pro posouzení vyváženého konkurenčního prostředí dalšího rozvoje osobní dopravy (železnice, silnice) s ohledem na stávající poptávku a socioekonomická hlediska v regionu.
Experimentální zařízení pro měření vlnkovitosti kolejnic
Valena, Martin ; Omasta, Milan (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce pojednává o vývoji experimentálního zařízení pro měření vlnkovitosti kolejnic. V první části jsou popsány mechanismy vzniku a druhy vlnkovitosti, taktéž je zde možné najít rozbor měřících zařízení, na jehož základě byly vypracovány varianty jednotlivých konstrukčních celků. Výsledná varianta je popsána detailněji a jsou k ní i uvedeny výpočty. Výstupem bakalářské práce je kompletní výkresová dokumentace s odhadem ceny.
Konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Pelíšek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě. Práce předkládá ucelený pohled na tuto problematiku. Nejprve je proveden krátký teoretický úvod do dané problematiky. Následuje praktická část, kde je podrobně popsána konstrukce celé spojky a zejména nově navržená řešení. Provedené pevnostní výpočty se zabývají klíčovými komponenty, které jsou nezbytné pro zajištění bezpečného provozu. Tyto výpočty je možné aplikovat nejenom pro tento konkrétní případ, ale i na zubové spojky odlišných konstrukcí, jelikož v principu se tyto výpočty příliš neliší. V poslední kapitole, která se zabývá dynamickým modelem, jsou ověřeny veškeré teoretické předpoklady, zejména pohyby spojky a na ni působící zatížení. Pokud se tedy čtenář zabývá problematikou zubových spojek, a to nejenom v železničním průmyslu, předkládá tato práce ucelený pohled na tuto součást. Navržená spojka a veškeré provedené simulace jsou reálně využitelné v provozu.
Hluk v kolejové dopravě
Maňák, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice hluku z kolejové dopravy, práce je zaměřena zejména na hluk generovaný při jízdě vlaků. Práce zahrnuje analýzu dominantních zdrojů hluku z kolejové dopravy, faktorů ovlivňující hlukové emise a v neposlední řadě je pozornost věnována různým možnostem protihlukových opatření, které se využívají za účelem minimalizace hluku z kolejové dopravy. Tato opatření se rozlišují na aktivní a pasivní, přičemž každé má své výhody a nevýhody. Závěr se zaobírá zhodnocením současných trendů a nastíněním možného budoucího vývoje v rámci eliminace hluku z kolejové dopravy.
Výkony osobní a nákladní železniční dopravy v ČR a Evropě
Tsvirko, Oleksandr
Bakalářská práce se zaměřuje na analytický přehled a modelování výkonů osobní a nákladní železniční dopravy v České republice a vybraných evropských zemích, s důrazem na jejich ekonomické aspekty. Metodologie zahrnuje využití statistických a ekonometrických postupů a metod. Během analýzy pomocí OLS modelů jsou ověřeny hypotézy závislosti výkonu železniční dopravy a ekonomických ukazatelů, pomocí SARIMA modelů jsou modelovány výkony osobní železniční dopravy. Výsledky zahrnují doporučení pro strategické rozhodování a optimalizaci železniční dopravy.
Regionální vlaková doprava s vodíkovým pohonem
Gruber, Jan
Česká republika patří k zemím s nejhustší sítí neelektrifikovaných tratí na světě. Jako alternativa k elektrizaci v oblastech malých regionálních tratí mohou sloužit vlaky využívající vodíkové palivové články. Oproti dieselovým jednotkám nabízejí vyšší ekologičnost, oproti jednotkám čistě bateriovým lepší dojezd, nižší hmotnost a odolnost proti klimatickým podmínkám. V zahraničí již existují úspěšné projekty provozu vodíkových vlaků na regionálních tratích. Prezentace se zabývá možnostmi provozu těchto vlaků v Moravskoslezském regionu při využití rozličných zdrojů vodíku, včetně vodíku tzv. zeleného, či purpurového.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.